Dunán-innen Dunán-túl TT 2014

2013.12.26

TELJESÍTMÉNYTÚRA ADATLAP 2014

A túra neve: Dunán innen- Dunán túl, 8, 15, 20, 30, 50 km-es távok
Időpontja: 2014. március 1.

ELŐNEVEZÉS 2014 FEBRUÁR 15-IG Az előnevezés 2014 február 23-ig meghosszabbítva.
A kitöltött nevezési lapot e-mail-ben. vagy kinyomtatva postán február 15-ig kérjük megküldeni.
(Én az gépen kitöltöttet javaslom, nem kell nyomtatni, skennelni. Ha az elektronikus formát választja, mindenképpen nevezze át a dokumentumot pl. turista_mariska.doc )

Rendezői információk:
A rendező szerv neve: Pentele Természetjáró Egyesület
Címe: 2400 Dunaújváros, Esze Tamás út 5. ½.
Telefon: +36 30/650-2021 E-mail:pentele.te@gmail.comHonlap:www.pentelete.eoldal.hu
A főrendező neve: Csontosné Kóbor Zsuzsanna
Címe: 6087 Dunavecse, Toldi út 17.
Telefon: +36-20/416-2211, +36-20/9610-109 E-mail:pentele.te@gmail.com
További rendező vagy információt adó neve:
Címe: Csontos László
Telefon: +36-30/650-2021 E-mail:ljcsontos@gmail.comHonlap:www.pentelete.eoldal.hu
Egyéb rendezői információ:
A túra honlapja: www.pentelete.eoldal.hu
Térkép: a honlapon megtekinthető, letölthető
Megjegyzés az összes távhoz:
Nevezési díj kedvezmény az összes távhoz (200 Ft/fő):MTSZ/Természetbarát Turista Kártya:, MSTSZ:, TTT:, Magyar Turista Kártya:, előnevezés. A kedvezmények nem vonhatók össze.

Az 50, 30, 20 km-s távok rajtjához Dunaújvárosból ingyenes autóbusz indul a nevezés után a Gárdonyi Géza Általános Iskola elől (Dunaújváros, Római Körút) 7.00, 8.00, 9.00 órakor, (illetve ahogy a buszok megtelnek) a Vízi fogadóhoz. Az 50 és 15 km-s távok teljesítőinek Dunavecséről Dunaújvárosba ingyenes autóbusz indul 16.00, 17.00, 18.00 órakorFigyelem! A különjáratú autóbuszra kutyát nem lehet felvinni!
Szállás a túra előtt és után Dunaújvárosban magánszállásokon lehetséges.
A természet védelme, illetve a szemét mennyiségének csökkentése érdekében mindenki hozzon saját poharata teához nem áll módunkban poharat biztosítani.
Minden induló a célban sorsoláson vesz részt, ahol a támogatók által felajánlott ajándékok kerülnek kisorsolásra.
Szállás információnincs

Térképek:

Résztáv információk:

Dunán innen – Dunán túl családi kör 8 km 2014. március 1.
Nevezés Dunaújvárosban a Gárdonyi Géza Általános iskolában.
9.00 – 10.00 óra 700 Ft/fő 8,5km: 110 m 3 óra MTSZ pont: 0

Nevezési díj előzetessel: 500 Ft/fő előnevezési határidő: 2014. február 15.
Nevezési díj
kedvezmény (200 Ft/fő): MTSZ/Természetbarát Turista kártya:,TTT:, Magyar Turista Kártya:
A kedvezmények nem vonhatók össze.

Az iskolából balra indulunk a szalagozást követve elérjük a piros sáv jelzést, balra fordulunk, a jelzést követve a Római-fürdő bemutatóhely előtt balra fordulunk. Az lejtő alján, le a lépcsőn, majd jobbra, kis bal kanyar után ismét jobbra fordulunk, az utca végén balra le a lépcsőn, majd balra, jobbra át a hídon. A horgász büfénél balra, felfelé indulunk a Rácdombra. A templom előtt elhaladunk 1. sz ellenőrző pont felírjuk a táblán lévő számot.A jelzést követve a buszmegálló után lemegyünk a lépcsőn, jobbra fordulunk, majd át a hídon és a vasúton, balra fordulunk a piros sáv jelzésen haladunk tovább, pár méter után jobbra az Üdülő soron a szabad strand végéig, itt jobbra a Piros kereszt jelzésen megyünk tovább, át a gyalog hídon, a sétányon balra, a camping kerítését elhagyva, a hajóállomás előtt az öreg tölgy fánál a 2. sz. ellenőrzési pont. lyukasztó. Jobbra fordulunk, (jobbra a Halász csárda) baloldalt járdán haladunk, a kereszteződésen át, tovább a piros sáv jelzésig. Balra fordulunk, a vasúton, és a gyalog hídon át, balra fordulunk el, innen a szalagozást követve haladunk tovább a Horgász büfféfelé, majd balra kanyarodva áthaladunk a Szent-István hídon és balra fordulunk majd pár lépés után balra a murvás parti sétányon megyünk az ISD Pówer pihenőházáig (bárka) 3. sz ellenőrző pont felírjuk a táblán lévő számot.. Itt jobbra fordulunk, át az úton, ahol elérjük a piros sáv jelzést, felfelé a jelzést követve a szoborpark sétányain haladunk, majd fel a lépcsőkön az Aratók szoborcsoportjánál jobbra folytatjuk utunk a magaspart sétányán, a jelzést követve a Kőtár előtt elhaladva már látszik a város víztornyánál a parkoló. A parkolót elérve egyenesen haladunk a SZALAGOZÁST követve érünk a Gárdonyi Géza Általános iskolában található a 8 km-s táv végcéljába.

Dunán innen – Dunán túl 15 km 2014. március 1.

Nevezés Dunaújvárosban a Gárdonyi Géza Általános iskolában.
Dunavecse Speciális Iskola a célból különjáratú autóbusszal visszaszállítjuk Dunaújvárosba a túrázókat 16.00, 17.00, és 18.00 órakor. A cél 14.00 órakor nyit, és 18.00 órakor bezár
9.00 – 10.00 óra 800 Ft/fő 15,7km: 95 m 6 óra MTSZ pont: 26 pont

Nevezési díj előzetessel: 600 Ft/főelőnevezési határidő: 2014. február 15.
A kedvezmények nem vonhatók össze.

Az iskolából balra indulunk a szalagozáson a piros sáv jelzésig, a jelzést követve a magas part peremén végigfutó sétányra, ahonnan lélegzetelállító panoráma tárul elénk, Déli irányba haladunk. Az Aratók szoborcsoportjánál balra, a lépcsőn lefelé haladva a szoborparkon keresztül ékezünk el az alsó Duna parti útra, jobbra fordulunk, az emelkedő végén a kereszteződésben balra, szivattyútelepig haladunk. Itt található az ellenőrzési pont. A sorompón át a piros sáv jelzést követve a beton úton haladunk. A Szabadidőpark és az II. szivattyútelep előtt balra a Duna part irányába kanyarodunk. A Duna parton haladunk a piros sáv jelzésen, majd a Dunától kissé távolodva felfelé az ISD DUNAFERR Zrt. hűtővíz csatornájához érünk. A fém hídon óvatosan keljünk át!
Innen ismét a Duna felé kanyarodunk. A piros sáv jelzés hol egyenesen, hol kacskaringózva vezet bennünket, a terepmotorosok által is használt ösvényen. Elhagyunk egy új telepítésű nyárfást, idősebb ligetet, itt már szekérúton haladunk majd megint egy új telepítés, azután egy bozótos mindkét oldalon, balra fordulunk. magasles, jobbra fordulva sorompót és az erdőből kilépve a fölénk magasodó Pentele híd lábai alatt találjuk magunkat. A híd lábánál jobbra a Dunától távolodva indulunk tovább az aszfalt úton a jelzéseket követve. A töltésnél a híd bal oldalánál megyünk fel a hídon lévő gyalogútra. A gyalogúton haladunk át a hídon a jelzéseket követve érünk a híd alá, Északra indulva Dunavecse határába érünk. Felkapaszkodunk az árvízvédelmi töltésre, és a kerékpár úton haladunk. A gátról és a kerékpárútról a házak közé térünk József Attila u. balra Zrínyi u. és a Petőfi által is lakott öreg ház előtt elhaladva, a református templomnál jobbra fordulva közelítjük meg a város központját, a téren áthaladva balra fordulunk, ahol a Fő úton a Posta után a Gyermekotthon és Speciális Iskola épületében megtaláljuk az 15 km-s táv célját.

Dunán innen – Dunán túl 20 km 2014. március 1.

Nevezés Dunaújvárosban a Gárdonyi Géza Általános iskolában, nevezés után különjáratú busz a Vízi fogadó indulási helyre szállítja a túrázókat.
Dunaújváros Gárdonyi Géza Általános Iskola a cél 16.00 órakor bezár
8.00 – 9.00 óra 1000 Ft/fő 20 km: 275 m 6 óra MTSZ pont: 35 pont

Nevezési díj előzetessel: 800 Ft/főelőnevezési határidő: 2013. február 15.
A kedvezmények nem vonhatók össze.

A 6-os út 57-es km, buszmegálló bódéja mellett bal oldalt kezdődik a piros sáv jelzés, a túra útvonala végig ezt követi. Az erdőben rögtön balra fordulunk, az ösvény kacskaringós, de a jelzések jól követhetőek 1.sz. ellenőrzési. Jobbra felfelé a bevágásban haladunk, majd két bal forduló után lefelé, jó 100 m után jobbra felfelé, innen már a magaspart peremén haladunk. Az erdőből kiérve jobbra kanyarodunk, a villanyvezeték alatt, még egy rövid szakaszon balra a fák közé térünk, majd jobbra fordulunk, elérjük a kulcsi üdülősor első házait. Itt széles kocsiúton haladunk tovább, balról üdülőházak, jobbról fasor. Ennek az egyenes szakasznak a végén található a Szőlőfürt kocsma a 2. sz. ellenőrzési pont. A jeleket követve balra haladunk tovább, Adonyi u. Y elágazás, jobbra lefelé. Jobbra Vöröspart u. Balra Kőgát u. balra Horog u. balra Nádas u. balra Dózsa Gy. u. Y elágazás balra, jobbraFelső Deák F. u. Az öreg kocsmánál balra lefelé Sötér sétány, a Dunánál jobb felé fordulunk és a Hajós utca után a parti szekérúton folytatjuk utunkat Rácalmás felé a piros sáv jelzésen. Az aszfaltozott utat elérve elhaladunk, a hídnál ÚTIRÁNYTÁBLA, innen egyenesen 200 m a Vízi Sport Klub 3. sz. ellenőrzési pont. Parti sétány, jobbra Esze T. köz. Balra Kis E. u. jobbra Fürdő u. balra Kossuth L. u. egyenesen Bajcsy-Zsilinszky E. u. Kis-Dunapart u. tovább a kerékpár úton. Dunaújváros, Üdülő sor! Balra Piros kereszt jelzés, át a gyalog hídon, a sétányon balra, a camping kerítését elhagyva, a hajóállomás előtt az öreg tölgy fánál a 4. sz. ellenőrzési pont. Jobbra fordulunk jobbra a Halász csárda, baloldalt járdán haladunk, a kereszteződésen át, tovább a piros sáv jelzésig. Balra fordulunk át a vasúton, és a gyalog hídon, jobbra fordulva a Százlábú híd előtt elkanyarodva, a Gumimaxnál balra fordulva érkezünk a Rác-dombra. A templom előtt elhaladva a másik oldalon lefelé haladó ösvényen érjük el a Horgász-büfét, ahol jobbra fordulunk, majd balra kanyarodva áthaladunk a Szent-István hídon és előbb balra, majd pár lépés után jobbra először a lépcsőn haladva majd a zegzugos utcákat követve felmegyünk az Öreg-hegyre. A Római-fürdő bemutatóhelye előtt elhaladva már látszik a város víztornya. A parkolót elérve jobbra fordulunk, A SZALAGOZÁST követve érünk a Gárdonyi Géza Általános iskolában, a 20/B táv végcélja.

Dunán innen – Dunán túl 30 km 2014. március 1.

Nevezés Dunaújvárosban a Gárdonyi Géza Általános Iskolában, nevezés után különjáratú busz a Vízi fogadó indulási helyre szállítja a túrázókat.
Dunaújváros Gárdonyi Géza Általános Iskola a cél 16.00 órakor bezár
7.00 – 8.00 óra 1000 Ft/fő 28 km: 275 m 8 óra MTSZ pont: 47,5 pont

Nevezési díj előzetessel: 800 Ft/főelőnevezési határidő: 2013. február 15.
A kedvezmények nem vonhatók össze.

A 6-os út 57-es km, buszmegálló bódéja mellett bal oldalt kezdődik a piros sáv jelzés, a túra útvonala végig ezt követi. Az erdőben rögtön balra fordulunk, az ösvény kacskaringós, de a jelzések jól követhetőek 1.sz. ellenőrzési pont Jobbra felfelé a bevágásban haladunk, majd két bal forduló után lefelé, jó 100 m után jobbra felfelé, innen már a magas part peremén haladunk. Az erdőből kiérve jobbra kanyarodunk, a villanyvezeték alatt, még egy rövid szakaszon balra a fák közé térünk, majd jobbra fordulunk, elérjük a kulcsi üdülősor első házait. Itt széles kocsiúton haladunk tovább, balról üdülőházak, jobbról fasor. Ennek az egyenes szakasznak a végén található a Szőlőfürt kocsma a 2. sz. ellenőrzési pont.
A jeleket követve balra haladunk tovább, Adonyi u. Y elágazás, jobbra lefelé. Jobbra Vöröspart u. Balra Kőgát u. balra Horog u. balra Nádas u. balra Dózsa Gy. u. Y elágazás balra, jobbra Felső Deák F. u. Az öreg kocsmánál balra lefelé Sötér sétány, a Dunánál jobb felé fordulunk és a Hajós utca után a parti szekérúton folytatjuk utunkat Rácalmás felé a piros sáv jelzésen. Az aszfaltozott utat elérve haladunk, a hídnál ÚTIRÁNYTÁBLA, Balra be a hídon, szemben ÚTIRÁNYTÁBLA, jobbra Déli irányba haladunk, a sziget csücskénél balra, 3. sz. ellenőrzési pont tovább az úton majd balra, két vadkerítés kapuval, (feltétlenül akaszd vissza) madárles, a következő kereszteződésben balra 200 m fedett pihenőhely, 4. sz. ellenőrzési pont, balra haladunk tovább majd jobbra a hídon át, azután balra. Innen egyenesen 200 m a Vízi Sport Klub 5. sz. ellenőrzési pont található. Parti sétány, jobbra Esze T. köz. Balra Kis E. u. jobbra Fürdő u. balra Kossuth L. u. egyenesen Bajcsy-Zsilinszky E. u. Kis-Dunapart u. tovább a kerékpár úton. Dunaújváros, Üdülő sor! Balra Piros kereszt jelzés, át a gyalog hídon, a sétányon balra, a camping kerítését elhagyva, a hajóállomás előtt az öreg tölgy fánál a 6. sz. ellenőrzési pont. Jobbra fordulunk jobbra a Halász csárda, baloldalt a járdán haladunk, a kereszteződésen át, tovább a piros sáv jelzésig. Balra fordulunk át a vasúton, és a gyalog hídon, jobbra fordulva a Százlábú híd előtt elkanyarodva, a Gumimaxnál balra fordulva érkezünk a Rác-dombra. A templom előtt elhaladva a másik oldalon lefelé haladó ösvényenérjük el a Horgász-büfét, ahol jobbra fordulunk, majd balra kanyarodva áthaladunk a Szent-István hídon és előbb balra, majd pár lépés után jobbra először a lépcsőn haladva majd a zegzugos utcákat követve felmegyünk az Öreg-hegyre. A Római-fürdő bemutatóhelye előtt elhaladva már látszik a város víztornya. A parkolót elérve jobbra fordulunk, A SZALAGOZÁST követve érünk a Gárdonyi Géza Általános iskolában, it található a 30 km-s táv végcélja.
Dunán innen – Dunán túl 50 km 2014. március 1.

Nevezés Dunaújvárosban a Gárdonyi Géza Általános Iskolában, nevezés után a különjáratú busz a Vízi fogadó indulási helyre szállítja a túrázókat.
Dunavecse Speciális iskola (Fő út) a cél 14:00 órakor nyit és 18:00 órakor bezár
7.00 – 8.00 óra 1200 Ft/fő 47 km: 392 m 10 óra MTSZ pont: 78 pont

Nevezési díj előzetessel: 1000 Ft/főelőnevezési határidő: 2013. február 15.
Nevezési díj
kedvezmény (200 Ft/fő): MTSZ/Természetbarát Turista kártya:, TTT:, Magyar Turista Kártya:
A kedvezmények nem vonhatók össze.

A 6-os út 57-es km, buszmegálló bódéja mellett bal oldalt kezdődik a piros sáv jelzés, a túra útvonala végig ezt követi. Az erdőben rögtön balra fordulunk, az ösvény kacskaringós, de a jelzések jól követhetőek 1.sz. ellenőrzési pontnál. Jobbra felfelé a bevágásban haladunk, majd két bal forduló után lefelé, jó 100 m után jobbra felfelé, innen már a magaspart peremén haladunk. Az erdőből kiérve jobbra kanyarodunk, a villanyvezeték alatt, még egy rövid szakaszon balra a fák közé térünk, majd jobbra fordulunk, elérjük a kulcsi üdülősor első házait. Itt széles kocsiúton haladunk tovább, balról üdülőházak, jobbról fasor. Ennek az egyenes szakasznak a végén található a Szőlőfürt kocsma a 2. sz. ellenőrzési pont.
A jeleket követve balra haladunk tovább, Adonyi u. Y elágazás, jobbra lefelé. Jobbra Vöröspart u. Balra Kőgát u. balra Horog u. balra Nádas u. balra Dózsa Gy. u. Y elágazás balra, jobbra Felső Deák F. u. Az öreg kocsmánál balra lefelé Sötér sétány, a Dunánál jobb felé fordulunk és a Hajós utca után a parti szekérúton folytatjuk utunkat Rácalmás felé a piros sáv jelzésen. Az aszfaltozott utat elérve elhaladunk, a hídnál ÚTIRÁNYTÁBLA, Balra be a hídon, szemben ÚTIRÁNYTÁBLA, jobbra Déli irányba haladunk, a sziget csücskénél balra, 3. sz. ellenőrzési pont tovább az úton majd balra, két vadkerítés kapuval, (feltétlenül akaszd vissza) madárles, a következő kereszteződésben balra 200 m fedett pihenőhely, 4. sz. ellenőrzési pont, balra haladunk tovább majd jobbra a hídon át, azután balra. Innen egyenesen 200 m a Vízi Sport Klub 5. sz. ellenőrzési pont található. Parti sétány, jobbra Esze T. köz. Balra Kis E. u. jobbra Fürdő u. balra Kossuth L. u. egyenesen Bajcsy-Zsilinszky E. u. Kis-Dunapart u. tovább a kerékpár úton. Dunaújváros, Üdülő sor! Balra Piros kereszt jelzés, át a gyalog hídon, a sétányon balra, a camping kerítését elhagyva, a hajóállomás előtt az öreg tölgy fánál a 6. sz. ellenőrzési pont. Jobbra fordulunk, jobbra a Halász csárda, baloldalt járdán haladunk, a kereszteződésen át, tovább a piros sáv jelzésig. Balra fordulunk át a vasúton, és a gyalog hídon, jobbra fordulva a Százlábú híd előtt elkanyarodva, a Gumimaxnál balra fordulva érkezünk a Rác-dombra. A templom előtt elhaladva a másik oldalon lefelé haladó ösvényen érjük el a Horgász-büfét, ahol jobbra fordulunk, majd balra kanyarodva áthaladunk a Szent-István hídon és előbb balra, majd pár lépés után jobbra először a lépcsőn haladva majd a zegzugos utcákat követve felmegyünk az Öreg-hegyre. A Római-fürdő bemutatóhelye előtt elhaladva már látszik a város víztornya. A parkolót elérve jobbra fordulunk, A SZALAGOZÁST követve érünk a Gárdonyi Géza Általános iskolában található a 7. sz. ellenőrzési ponthoz. A 7. ELLENŐRZÉSI PONTRÓL 14 ÓRA UTÁN A DUNAVECSEI CÉL FELÉ MÁR NEM INDULHAT TOVÁBB RÉSZVEVŐ ! A szalagozáson vissza a piros sáv jelzésre a magaspart peremén végigfutó sétányra, ahonnan lélegzetelállító panoráma tárul elénk, Dél felé haladunk. Az Aratók szoborcsoportjánál balra, a lépcsőn lefelé haladva a szoborparkon keresztül ékezünk el az alsó Duna parti útra, jobbra fordulunk, az emelkedő végén a kereszteződésben balra, szivattyútelepig haladunk. Itt található a 8. sz. ellenőrzési pont. A sorompón át a piros sáv jelzést követve a beton úton haladunk. A Szabadidőpark és az II. szivattyútelep előtt balra a Duna part irányába kanyarodunk. A Duna parton megyünk a piros sáv jelzésen, majd a Dunától kissé távolodva, felfelé az ISD DUNAFERR Zrt. hűtővíz csatornájához érünk. A fém hídon óvatosan keljünk át!
Innen ismét a Duna felé kanyarodunk. A piros sáv jelzés hol egyenesen, hol kacskaringózva vezet bennünket, a terepmotorosok által is használt ösvényen. Elhagyunk egy új telepítésű nyárfást, idősebb ligetet, itt már szekérúton haladunk majd megint egy új telepítés, azután egy bozótos mindkét oldalon, balra fordulunk. magasles, jobbra fordulva sorompót és az erdőből kilépve a fölénk magasodó Pentele híd lábai alatt találjuk magunkat. A híd lábánál jobbra a Dunától távolodva indulunk tovább az aszfalt úton a jelzéseket követve. A töltésnél a híd bal oldalánál megyünk fel a hídon lévő gyalogútra. A gyalogúton haladunk át a hídon a jelzéseket követve érünk a híd alá, Északra indulva Dunavecse határába érünk. Felkapaszkodunk az árvízvédelmi töltésre, és a kerékpár úton haladunk. A gátról és a kerékpárútról a házak közé térünk József Attila u. balra Zrínyi u. és a Petőfi által is lakott öreg ház előtt elhaladva, a református templomnál jobbra fordulva közelítjük meg a város központját, ahol a Fő úton a Posta után a Gyermekotthon és Speciális Iskola épületében megtaláljuk az 50 km-s táv célját.

8000 Székesfehérvár, Széchenyi u. 35.

(Várdai Lajosné, 2014.02.13 22:55)

Ezúton szeretnék előjelentkezni a 2014.03.01.-én rendezendő túra 30 km-es távjára. Árvai István és Várdai Lajosné.